Charakteristika vzdělávacího programu
Školní vzdělávací program„Svět mi bude jednou vděčný, že jsem prostě jedinečný “ je zaměřen na:
- jedinečnost každého dítěte, utváření silné osobnosti –„ vím co dělám …“
- esteticko -citovou tvořivost - „…co spolu děláme…“
- rozvíjení osobnosti s komunikativními dovednostmi-„..povídejme si o tom…“
- spolupráci s rodinou při nápravě řeči - „…i Ty, mami, tati,…“
Tvorba plánů vzdělávání je tvořena z prvků programu „ZAČÍT SPOLU“.
- Dítě jako tvůrce svého vzdělání – dítě má možnost se určitou měrou podílet na svém vzdělání, má možnost volby.
- Rodič jako vítaný partner školy – důležitá je úzká spolupráce s rodinou
- Učitel jako průvodce dítěte na jeho cestě vzdělání.
Do programu je dále zařazována i NEURO-VÝVOJOVÁ STIMULACE- „POHYBEM SE UČÍME“( Mgr. Marja Volemanová) a prvky senzorické integrace
Režim dne je dostatečně flexibilní, je uzpůsoben věku dětí, jejich činnostem a zájmům. Může být učitelkami upravován dle individuální situace (divadelní představení, výlet, akce pro děti a rodiče apod.).
Organizace dne (orientačně)
7:00 – 8:00 scházení se dětí, spontánní hry, individuální činnost s dětmi, logopedie,
8:00 – 8:45 děti ve svých třídách ranní kruh, motivace na hlavní činnost, hygiena,
8:45 – 9:15 svačina
9:15 -10:00 řízená činnost dle plánu, hry didaktické, smyslové, námětové, konstruktivní, dramatické, pohybové, logopedie, činnosti záměrné i spontánní ve skupinkách a individuálně, příprava na pobyt venku,
10:00 – 11:45 pobyt venku
11:45 - 12:15 hygiena, oběd, příprava na odpolední odpočinek,
12:15- 13:00 hodnocení dne, četba, relaxace
13:00 – 14:30 odpočinek, protažení po probuzení
14:30 – 15:00 svačina
15:00 – 16:30 odpolední zájmové činnosti, hry dětí, individuální činnost s dětmi, logopedie, pobyt na školní zahradě (sezónní).
Frekvence aktivit:
Denně: Ranní kruh, ranní cvičení, oromotorika, dechová cvičení, fonační, sluchové a zrakové vnímání.
Řízené tělovýchovné činnosti - 3x týdně (tělocvična, plavání).
Průběžně: tělovýchovné chvilky, hudebně – pohybové, lokomoční, grafomotorika, literární a dramatická činnost, matematické představy, výtvarná a pracovní činnost, rozumová a jazyková.
Sezónní činnosti dle ročního období.